onsdag 26. mars 2014

Tjukkelesta til påske

Hei igjen :) eg har strikka meg nye sokker til påske. Eg har brukt forskjellige typar garn som eg fann i garnlageret mitt på pinne nr 4.. Strikka dei på liten rundpinne 30cm ( første gang eg brukar rundpinner til sokker) Likte godt å strikke dei på rundpinne, for eg er ikkje så glad i strømpepinner men vrangborden var litt "klønete" med så liten pinne. Hælen og tåa måtte eg strikke på strømpepinner. Hælen er strikka lik som på Russesokkene. Den er veldig enkel å strikke. En strikker inn en tråd på halvparten av maskene, sånn som en strikker inn tråden for tommel på en vott. Fortsett å strikke sokken vanlig og fell av tåa. Deretter fjerner en tråden som en strikka inn og plukker opp maskene på 4 pinner. Fell av hælen akkurat som en feller til tå. Fest alle tråder. FIX FERDIG :)enkelt og morsomt å strikke sokkane litt annerledes.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar